date 
درباره ما

       معاونت مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی عهده دار امور مربوط به سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت برمراکز مشاوره درکشور می باشد از سال 1371 سازمان بهزيستي كشور با هدف ارتقاء سطح سلامت وبهداشت روان افراد جامعه و درجهت گسترش و اشاعه فرهنگ مشاوره ، اقدام به راه اندازی یک مركز مشاوره حضوري و يك مركز مشاوره تلفني در تهران  نمود . در سال های بعد با توجه به برنامه های هدف گذاری شده و نیاز جدی به خدمات تخصصی روانشناختی  ، مراكز مشاوره حضوري در سراسر كشور گسترش یافت و به منظور دسترسي هر چه بیشتر تمام افراد جامعه در كليه استان هاي كشور مراكز مشاوره تلفني (1480) راه‌اندازي گردید .

      اهم فعالیتهای این معاونت به شرح ذیل می باشد :

  • - مشاوره حضوری (دولتی و غیردولتی )
  • مشاوره تلفنی (دولتی و غیردولتی )
  • مشاوره در فضای مجازی
  • ارتقاء سطح دانش و مهارت مشاوران
  • طرح مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی پس از بلایا(محب)

 این معاونت در سال 1391 به منظور ارتقاء فرهنگ مشاوره و خدمات روانشناختی و درراستای  افزایش سطح سلامت روان افراد جامعه  ، اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح های جدید نموده است که عبارتند از :

  • گسترش و راه اندازی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی با رویکرد اسلامی
  • راه اندازی و گسترش مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در مناطق محروم کشور
  • - طرح تربیت سوپروایزری مشاوره تلفنی (1480)
  • طرح غربالگری اضطراب کودکان
  • طرح باشگاه سلامت روان خانواده
  • راه اندازی و ارائه خدمات مشاوره (تلفنی-حضوری) در جامعه کار و تولید

مواد قانونی برنامه پنجم توسعه مرتبط با فعالیت های مشاوره  و خدمات روان شناختی:

- بند 6 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/80 مجلس شورای اسلامی

- ماده224 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که ماده 26 در آن تنفیذ شده است

- ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه تصویب نامه هیئت محترم وزیران در خصوص آئین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره (ابلاغیه شماره 166496/ ت 47675 ه  مورخ 24/8/ 91)

- ماده  4بند "ب" و بند "ی" قانون ساختار نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی